Er norske nettbutikker blant de dårligste i klassen?

Er norske nettbutikker blant de dårligste i klassen?

Retailmagasinet har publisert en artikkel der ThumbAd fører tre bevis for ulike brands som dokumenterer at programmatisk annonsering bidrar til økt konverteringsrate, som bidrar til økt omsetning og vekst.

Som du kanskje vet inngår ThumbAd i THENEWCOMMunitY, der du også finner In Sight AS som har bred Retail erfaring fra kjeder som Europris (+12,9% retail vekst Q4-18), Synsam (Årets markedsfører 2018), Comfort og Rema1000 for å nevne noen.

Casene det vises til omfatter altså tre ulike selskaper i litt ulike situasjoner:

(1) Som har en nettbutikk under utbedring

(2) Som har en relativt god nettbutikk

(3) Som har benyttet programmatisk konsekvent over tid.

Naturlig nok oppnår disse tre annonsørene ulike resultater og konverteringsrater. Felles for alle er at det bevises at programmatisk annonsering bidrar til vekst, fordi konverteringsraten forbedres. For ordens skyld er konverteringsraten i dette tilfelle fullført kjøp i nettbutikk, men det kan like gjerne være å melde seg på en tjeneste, sende en søknad eller å delta i en konkurranse.

– Les hele saken på Retailmagasinet på denne lenken.

Mer informasjon og kontaktinformasjon | THE NEW COMMunitY

Tor Olav Haugen | Gründer i ThumbAd | Geir Kjærnes | Gründer i In-Sight