10-15 PROSENT AV MEDIEBYRÅINNTEKTENE KOMMER FRA SKJULTE KICKBACKS | RESUMÉ

10-15 PROSENT AV MEDIEBYRÅINNTEKTENE KOMMER FRA SKJULTE KICKBACKS | RESUMÉ

Bransjenettstedet Resumé antyder i en artikkel publisert den 15. januar 2019, at hele 10-15% av inntektene til visse mediebyråer kommer fra skjulte kickbacks, og knyttes til mediekjøp som gjøres på vegne av annonsørene.

Dette er ikke en ny påstand, og er noe den norske annonsørforeningen (ANFO) har vært fanebærer for de siste årene. ANFO har spesielt pekt på manglene åpenhet og transparens for digitale mediekjøp, antydningen fra Resumé indikerer at denne praksisen også gjelder for mediekjøp knyttet til tradisjonelle medier.

ThumbAd danner fortroppen til et helnorsk, disruptivt og spennende COMMunitY.Selskapet tok tidlig en posisjon som en åpen, transparent og objektiv Tradingdesk med spesialisert kompetanse på Programmatisk annonsering – kun det.

Teamet har funnet likesinnede etter at In Sight AS med Geir Kjærnes i spissen gikk inn på eiersiden i selskapet på tampen av fjoråret. De har i tillegg inngått strategiske allianser med Omega Media AS ledet av Erling Løken AndersenBig Blue ved Alf Bendik Bendixensamt Trond Killingstad (tidl. P4) og Harald Strømme (tidl. Discovery Networks) i den nye Event satsningen DoIt.

The New COMMunitY har fokus på å kutte mellomledd som fordyrer, gi mer kontroll til annonsørene, dele kompetanse og innsikt, samt å bidra til å bedre resultatoppnåelse for våre kunder. Vi setter annonsøren i første rekke, og tror at Hybrid er den nye modellen –Geir Kjærnes

THE NEW COMMunitY har lyttet godt og nøye på dét norske annonsører oppgir å være viktig når de velger samarbeidspartnere for mediekjøp og rådgivning. Dersom du er annonsør, kjenner du deg kanskje igjen i noen av disse betraktningene:

  • Mer … for mindre penger
  • Hurtigere … leveranser
  • Timefakturering … nei takk
  • Enklere … hverdag
  • Transparens … mer kontroll

I tilfelle du gjør det, er det kort vei til å oppnå det. Vår forpliktelse er at å kutte mellomledd som fordyrer, og samtidig gi mer kontroll til våre kunder – annonsørene. Vi gjør det ved både å disrupte posisjonen til de tradisjonelle mediebyråene, og samtidig utfordre vår egen. Når vi nå velger å ta en tydeligere og fornyet posisjon med THE NEWCOMMunitY, innebærer det at også vi ytterligere tilpasser vår egen forretningsmodell slik at vårt verdiforslag imøtekommer de forventningene norske annonsører har.

THE NEW COMMunitY består av mange erfarne gründere med erfaring i bransjen.Vi har virkelig erfart og vet inngående hvordan vi skaper mye ut av lite, uten at det kompromisser på kvalitet og resultatoppnåelse. Å være gründer betyr å skape noe nytt, i vårt tilfelle sammen med kunder. Å posisjonere produkter, tjenester og utvikle strategier for kommunikasjon som tydelig skiller seg fra konkurrentene. Selskapene som inngår i THE NEW COMMunitY har for egen del bevist at de har både kapasitet og kompetanse til å jobbe for de aller største, samtidig som at vi opplever det som svært tilfredsstillende å hjelpe annonsører fra å gå fra en utfordrerposisjon, til å bli blant de største. Det er gøy å jobbe med selskaper og personer med ambisjoner.

Vi har et team som er begeistret og handlekraftig, noe du som kunde garantert vil oppleve utgjør en forskjell. Vår filosofi er at kompetanse skal bygges, oppleves og deles. Vi setter gjerne av tid for å møte deg som ønsker å forbedre resultatoppnåelse, få mer åpenhet og mer innsikt i 2019!

Mer informasjon og kontaktinformasjon | THE NEW COMMunitY

Tor Olav Haugen | Gründer i ThumbAd | Geir Kjærnes | Gründer i In-Sight