Synsam har i samarbeid med In Sight tatt grep.
Ultimo 2021 vist alle barometere at det ikke var noen innen optikerbransjen som hadde markert seg innen bærekraft. Synsam var på dette tidspunkt nr. 4 av optikerkjeder når spørsmålet «best på bærekraft» ble reist. In Sight som er Synsams mediebyrå, ble også engasjert i oppdraget med å posisjonere Synsam som den beste, og tar det på alvor, innen bærekraft. Synsam hadde på dette tidspunkt besluttet en rekke forhold som ville gjøre dette engasjementet tydelig
- Flytte produksjonen av innfatninger hjem til skandinavia fra Østen
- Åpne en «outlet store» som skulle selge innbytte briller fra abonnements ordningen
- En egen produktlinje basert på all plast fiskere etc samlet inn i middelhavet. Fellepini, Sea2sea
Samt en rekke interne forhold og endringer.
Etter et år med arbeid i medie, og ikke minst nye medier for Synsam som f.eks radio med Aurora som tydelig avsender i spottene, er vi i dag veldig stolt og glade sammen med Synsam når vi nå troner på toppen av BI bærekraft barometer over optiker kjeder som nr. 1