Den nordiske brillekjeden Synsam slår på stortromma og lanserer deres største kampanje noen sinne. Med på laget har de fått med seg nordiske stjerner fra Norge, Sverige og Danmark. Og fra Norge er det altså skuespilleren Kristoffer Hivju som er kjent fra Game of Thrones, som er valgt ut som ambassadør.

– Hvorfor ville dere ha Hivju som ambassadør?

– Vi synes det å ha sterke karakterer er interessant. I tillegg har Kristoffer en sterk, nordisk appell både gjennom Game of Thrones og gjennom Beck. Siden dette er en nordisk kampanje, fungerer det bra, sier administrerende direktør Trond A. Gudbrandsen i Synsam.

Gudbrandsen opplyser at skuespilleren bruker briller «på ordentlig» også. Han er ikke bekymret for at Hivju er mest kjent fra en serie som foregår i en tid før folk gikk med briller.

– Jeg tenker at folk klarer å skille mellom fiction og virkelighet. Håper de ser mennesket bak, noe som er viktig for oss som selskap også, sier han.

Gudbransen proklamerer at han ikke vet hvor mye som er betalt for at Hivju skulle takke ja til sambassadør-jobben.
– Dette er gjort nordisk og det er Stockholms-kontoret som har fremforhandlet avtalene med de tre ambassadørene, sier han.

Se reklamefilmen her (Artikkelen fortsetter under filmen):

Byrået bak filmen er Synsams in-house byrå Folket som er basert i Stockholm.

– Hvordan skal dere benytte Hivju som ambassadør?
– Vi har inngått et langsiktig samarbeide, som kommer til å gå over en lengre periode, sier han.

Kampanjen som nå er ute, er en ren profilbyggende kampanje. Det siste året har alle kjedens butikker blitt bygget om og sortimentet utvidet.

– Nå var det på tide å vise hva Synsam står for. Og dette er det største vi har gjort på markedsføringssiden så lenge jeg har jobbet her i alle fall, forteller han.
Kampanjen kommer til å kjøre til godt uti 2019, og vil hovedsakelig gå på tv, men også kjøres digitalt.