Weber har valgt InSight AS

Weber har valgt InSight AS

Weber har valgt InSight AS som sitt mediebyrå rett før grillsesongen tar til for fullt.

-Weber er en spennende kunde med høye ambisjoner. Kommunikasjon rundt grill er ikke minst aktuelt i disse dager, selv om grilling i Norge er i ferd med å bli en helårsaktivitet. Undersøkelser viser for øvrig at nordmenn er i en særstilling når det gjelder betalingsvilje for stadig oppgradering av nytt og mer avansert utstyr til grillen. Vi gleder oss til å jobbe med Weber for å skape vekst, sier partner Adina Broady Aasebø i InSight AS.

 “Weber og InSight er en god match da vi deler en brennende interesse for å forstå fremtidens forbruker og hvor de er på vei. Vi ser at hele mat- og grill-universet er i rivende utvikling. Kjøttfrie og grillvennlige alternativer vokser og fokus på lokalmat, helse og økologi inntar også grillverden”
sier Marianne Stene, markedssjef i Norden.

Innsikt er basis for InSights virksomhet. Det handler da om innsikt for å forstå forbrukeratferd i forhold til å lokalisere potensial samt utøve presisjon.  Dette gjøres gjennom å forstå den nye kjøpsreisen og hvordan budskap virkelig oppfattes der ute.

-Å jobbe innsiktsbasert krever eksperimentell kraft. Dette er avgjørende for at man ikke bare skal lykkes med å nå ut, men å nå helt frem til de riktige personene, sier Adina Broady Aasebø.


..det er ikke slik at det kun er menn over 40 år som elsker å grille

 

Og det er viktig at man ikke bare klarer å lokalisere et potensial, men at man faktisk analyserer seg frem til hvor potensialet er størst. Vi tester ikke bare fra A til B, men fra A til Å. For Weber tester vi 511 ulike kombinasjoner og en sak er helt sikkert, det er ikke slik at det kun er menn over 40 år som elsker å grille, sier Adina Broady Aasebø.

Bilde 1 : Weber teamet
Jakob Endsjø: markedsføring assistent, Weber
Adina Broady Aasebø: Ansvarlig Partner, InSight
Marianne Stene: Markedssjef Norden, Weber
Madeleine Røstnæs: Digital rådgiver, InSight
Charlotte F. Svedrup: Prosjektleder, InSight
Per Hærhre: TV og forhandlings ansvarlig, InSight (ikke på bilde)